Prikka logo

Prikka-palvelun saavutettavuus

Tässä saavutettavuusselosteessa kerrotaan, miten Prikka-verkkopalvelussa noudatetaan lakia digitaalisten palvelujen tarjoamisesta, mitä puutteita palvelun saavutettavuudessa on ja miten voit antaa meille palautetta saavutettavuusongelmista.
Prikka.fi-verkkopalvelusta vastaa Turun kaupunki. Haluamme, että mahdollisimman moni käyttäjä pystyy käyttämään digitaalisia palvelujamme. Otamme saavutettavuuden huomioon digitaalisten palvelujemme kehityksessä.

Miten saavutettava Prikka.fi-verkkopalvelu on?

Verkkopalvelu Prikka.fi täyttää suurelta osin lain vaatimat A- ja AA-tason saavutettavuuskriteerit (WCAG-kriteeristö 2.1). Prikka.fi-verkkopalvelussa on joitakin saavutettavuuspuutteita, jotka on kuvattu tarkemmin alempana.

Huomasitko puutteita saavutettavuudessa?

Pyrimme jatkuvasti parantamaan Prikka.fi-verkkopalvelun saavutettavuutta. Jos löydät ongelmia, joita ei ole kuvattu tällä sivulla, ilmoita niistä meille ja teemme parhaamme puutteiden korjaamiseksi.
Vastaamme 14 päivän kuluessa.
Voit ottaa yhteyttä verkkolomakkeella (linkki) / sähköpostitse osoitteella museokeskus@turku.fi

Saavutettavuuden valvonta

Etelä-Suomen aluehallintovirasto valvoo saavutettavuusvaatimusten toteutumista. Jos et ole tyytyväinen saamaasi vastaukseen tai et saa vastausta lainkaan kahden viikon aikana, voit antaa palautteen Etelä-Suomen aluehallintovirastoon. Etelä-Suomen aluehallintoviraston sivulla kerrotaan tarkasti, miten valituksen voi tehdä ja miten asia käsitellään.

Etelä-Suomen aluehallintavirasto
Saavutettavuuden valvonnan yksikkö
www.saavutettavuusvaatimukset.fi
saavutettavuus(at)avi.fi
puhelinnumero vaihde 0295 016 000


Tarkemmat tiedot teknisestä saavutettavuudesta

Palvelu ei ole vielä kaikilta osin saavutettava.

Sisällöt tai toiminnot, jotka eivät vielä ole saavutettavia:

  • Palvelun rakenne ja hallittavuus eivät ole kaikilta osin saavutettavia. Palvelusta puuttuu vaihtoehtoisia tapoja paikantaa sijainti ja löytää haluttu sisältö. (WCAG 2.4.5)
  • Palvelussa on toiminnallisuuksia sekä ilmoituksia, joiden tilasta ei riittävästi tiedoteta apuvälineohjelmille tai joiden rooli on merkitty väärin. (WCAG 4.1.2 ja 4.1.3)
  • Jotkut palvelun toiminnallisuuksista eivät toimi näppäimistöllä tai toimivat näppäimistöllä epäloogisesti. (WCAG 2.1.1)
  • Palvelussa on osioita, joiden ohjelmallinen lukemisjärjestys ei vastaa graafista esitysjärjestystä. (WCAG 1.3.2 ja 2.4.3)

Puutteet pyritään korjaamaan mahdollisimman pian, kun verkkopalvelua kehitetään seuraavan kerran.

Miten olemme testanneet saavutettavuutta?

Tämän saavutettavuusselosteen huomiot perustuvat kolmannen osapuolen tekemään arviointiin siitä, täyttääkö verkkopalvelu laissa määritellyt vaatimukset.
Verkkopalvelu Prikka.fi on julkaistu joulukuussa 2020.
Tämä seloste on laadittu 15.12.2023.
Selostetta on päivitetty viimeksi 9.1.2024.

Laki digitaalisten palvelujen tarjoamisesta (306/2019)Saavutettavuusvaatimukset-verkkosivusto